..............................

09/11/18 - A quick guide to visit Milano's exhibition on Trial side

For those wishing to visit the Milan's exhibition interested mainly in what it is possible to find onTrials bikes, here is a quick guide to lose as little time as possible to look for the favorite brands in the official catalog.

Assuming to arrive by train or by subway, the entrance will be from the East gate. If you reach it by car, it is more likely that you will enter from the South gate. In any case, the six pavilions reserved for this edition are on the left side of the central Palazzo dei Congressi.

So suppose that the visit starts from the number 9, then the adjacent eleven, you come out and cross the road to enter the number 13, with the adjacent 15, and then return to the central corridor and visit the couple 24 and 22.

Trial begins to smell in hall number 11 where you can see a Torrot-Gas Gas booth in which the models "launched" in this fair were discovered on day 7th; the Enduro top and the 300cc Trial GP. On display are the Racing models in displacements 125, 250 and 300cc, then the Contact now equipped with electric starter. A good 80cc designed for the very young and then two versions of the World Electric Champion for the second time with Loris Gubian (Marc Colomer last year). Also the bike of Jeroni Fajardo, vice world champion is exposed.

Also in Hall 11 there is the veteran of the electric world: the French Electric Motion, with the Epure flagship model.

Turning to 13 there is a large space for Sherco, very proud of the recent brilliant results in Enduro. Note the new look of the 125 4t with Yamaha engine, now with a longer saddle, designed for motoalpimismo and mulatrial. Just behind it, as usual, the Scorpa booth with similar models.

Also in the 13th, space at the TRS with model Gold - inspired by the competitions ridden by Adam Raga - continues to be highly sought after.

In Hall 15, a large space for Beta with many "mini", some electric, the two versions of the 80cc, the Junior and the Senior and then the top models, with even the 4 stroke.

The Vertigo is not officially present and it is usual to appear in Milan every 2 years, but in the stand of Mupo, who has studied a special fork for the Trial, there is a Combat Vertical, still remaining in the same pavilion.

Crossing the central corridor in Hall 24 the huge Yamaha booth is located. Present the electric model, vice world champion at its debut this year and then a look at the 4-stroke engine of the cross and enduro that is the same used for the bikes of Kuroyama and Nozaki.

And here we are in Hall 22 with the giant Honda and Redmoto. In addition to the Toni Bou racing bike and the one prepared by Sembenini for Matteo Grattarola, there are all the bikes in the range, including the one celebrating the 50th anniversary of the Montesa. So the Repsol, the 300 RR and the 260 Cota, in addition to the 4 ride for mule tracks.

---------------------------------------------------------------------------------------

Una guida veloce per vedere il Salone di Milano dal punto di vista del Trial

Per chi volesse visitare il salone di Milano interessato principalmente a quanto di Trial possa trovare, ecco una veloce guida per perdere il meno tempo possibile a cercare sul catalogo ufficiale i marchi preferiti.

Supponendo di arrivare con il treno o con il metrò, l’ingresso sarà dalla porta Est. Se si raggiunge in auto è più probabile che entrerete dalla porta Sud. In ogni caso i sei padiglioni riservati a questa edizione sono a sinistra rispetto al Palazzo dei Congressi centrale.

Quindi supponiamo che la visita inizi dal numero 9, poi l’undici adiacente, si esca fuori e si attraversi la strada per entrare del numero 13, con adiacente il 15, per poi tornare al corridoio centrale e visitare la coppia 24 e 22.

Di trial si comincia ad annusare nel padiglione numero 11 dove vi attende un immesso stand Torrot-Gas Gas nel quale i modelli “lanciati” in questo salone sono stati scoperti il giorno 7; il top dell'Enduro e la Trial GP 300cc. In esposizione ci sono i modelli Racing in cilindrate 125, 250 e 300cc, poi la Contact ora dotata di avviamento elettrico. Un bel 80cc pensato per i giovanissimi e poi due versione delle Elettrica campione del mondo per la seconda volta con Loris Gubian (Marc Colomer l'anno passato) . Anche la moto di Jeroni Fajardo, vice campione del mondo è esposta.

Ancora nel padiglione 11 si trova la veterana del mondo elettrico: la francese Electric Motion, con la Epure modello di punta.

Passando al 13 c'è un grande spazio per la Sherco , molto orgogliosa dei recenti brillanti risultati nell'Enduro. Da notare la nuova veste del 125 4t con motore Yamaha, ora con una sella più lunga, pensato per il motoalpimismo e per le mulatrial. Giusto dietro come da tradizione, lo stand Scorpa con analoghi modelli.

Sempre nel 13, spazio alla TRS con la Gold ispirata al modello da competizione di Adam Raga continua ad essere molto ambita.

Nel padiglione 15 grande spazio per la Beta con tante “mini” , alcune elettriche, le due versioni della 80cc, la Junior e la Senior e poi i modelli top, con anche la 4 tempi. Non presente ufficialmente la Vertigo che è solita comparire a Milano ogni 2 anni, ma nello stand della Mupo, che ha studiato una forcella speciale per il Trial si trova una Combat Vertical, rimanendo ancora nel medesimo padiglione.

Attraversando il corridoio centrale si incontra il padiglione 24 dove si trova l'immenso stand Yamaha. Presente il modello elettrico , vice campione mondiale al suo esordio di quest'anno e poi un'occhiata al motore 4 tempi del cross ed enduro che è lo stesso usato per le moto di Kuroyama e Nozaki.

Ed eccoci nel padiglione 22 con il gigante Honda e Redmoto. Oltre alle moto da competiizone di Toni Bou e quella preparata da Sembenini per Matteo Grattarola ci sono tutte le moto della gamma, compresa quella che celebra i 50 anno della Montesa. Quindi la Repsol, la 300 RR e la 260 Cota, oltre alla 4 ride da motoaplinistmo.

------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------


press releases ---- comunicati stampa


---------------------------------------------------------------------------------------