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18/01/22 - FOREIGN RIDERS WELCOMED IN ITALIAN VINTAGE COMPS

Great news for Italian Vintage Trial enthusiasts: 2022 will also allow us to have an adequate number of competitions within our peninsula dedicated to this too often mistreated specialty, with the big news of being able to use any moto, without any constraints. of National Registers.

Outclassed by the numbers of the classics abroad, see the two days of the Ventoux in France with 360 participants or the two days of the Costa Brava with even 470, from the two days of Prarostino - which reached 250 but also with modern bikes - in Italy the world of the Trial d'Epoca fails to live up to a tradition that is not lacking. Since the seventies, i.e. from the first real technological revolution in the Trial with the transition to the Spanish and Japanese two-strokes, replacing the English 4-strokes, the number of people who have approached the sport of balance has progressively increased to reach very high peaks when Italian industries entered the field.

If until today Italian riders could only count on races of the FMI Vintage Trial Championship which presents the constraint of mounting a vehicle regularly registered in the Historical Register, this year the fans of the sector will also be able to have another championship or better a trophy of ASI matrix - of which we had announced the constitution last October - and an impromptu test under the aegis of the UISP, organized even in Sardinia.

All races in which you can participate with a motorbike of those golden moments of the Trial up to motorcycles with monoshock and disc brakes. The limit represents liquid cooling therefore the year 1989. And going backwards, although there was not yet a response from us, the fascinating pre-65s are also welcome, which our collectors do not despise.

The race in Sardinia is scheduled for 23 and 24 April, therefore close to the long weekend of 25 April, designed to cheer up competitors and families in tow with a few days of vacation. The regulation is visible on the website www.sardiniatrialcup.com.

For the ASI Trial Antico (translation Vintage) Trophy - acronym TATA - the calendar is nearing completion, but some dates have already been confirmed. We will start from Piedmont with a race in Cartignano in the province of Cuneo - this is the date still uncertain - to continue in Veneto on the Asiago plateau on 16 and 17 July, then in Trentino an already known and appreciated stage, the Two Days of Folgaria on 10 and 11 September with closing the first two days of October at Monte San Giovanni in Sabina, near Rieti. For the trophy, the best 6 out of 8 results available will be taken into account, because each event will consist of two separate days of competition.

Foreign competitors will be able to participate both in the UISP In Sardinia race as well as in the whole ASI championship, ranked like the Italians.

Phototrial, which has always advocated greater expansion of this sector, will deal with the organizational aspects and pre-registrations of the pilots participating in the TATA. Waiting for a dedicated site, it will host with a special section with all the relevant information: from the regulation, the calendar and the rankings.


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TUTTE LE MOTO VECCHIE AMMESSE NEI TRIAL EPOCA ITALIANI

Grande notizia per gli appassionati di Trial d'Epoca italiani: il 2022 permetterà di avere anche all'interno della nostra penisola un congruo numero di competizioni dedicate a questa troppo spesso bistrattata specialità, con la grossa novità di poter utilizzare qualunque mezzo, senza alcun vincolo di Registri Nazionali.

Surclassati dai numeri che incanalano le classiche all'estero, vedi la due giorni del Ventoux in Francia con 360 partecipanti o la due giorni della Costa Brava con addirittura 470, dai tempi della due giorni di Prarostino – che arrivò a 250 ma anche con moto moderne – in Italia il mondo del Trial d'Epoca non riesce ad essere all'altezza di una tradizione che non manca. Dagli anni settanta, ossia dalla prima vera rivoluzione tecnologica nel Trial con il passaggio alle due tempi spagnole e giapponesi, in sostituzione dei 4 tempi inglesi, il numero di persone che si sono avvicinate allo sport dell'equilibrio è progressivamente aumentato per raggiungere picchi altissimi quando entrarono in campo le industrie italiane.

Se fino ad oggi si poteva contare solo su gare del Campionato Italiano FMI Trial d'Epoca che presenta il vincolo di possedere un mezzo regolarmente iscritto al Registro Storico, quest'anno i fan del settore potranno anche avere a disposizione un altro campionato o meglio un trofeo di matrice ASI – di cui avevamo annunciato la costituzione a ottobre scorso - e una prova estemporanea sotto l'egida della UISP, organizzata addirittura in Sardegna.

Tutte gare a cui si può partecipare con una moto di quei momenti d'oro del Trial fino anche a moto con il monoammortizzatore e freni a disco. Il limite rappresenta il raffreddamento liquido quindi l'anno 1989. E andando indietro , sebbene non ci fosse ancora un riscontro da noi, sono benvenute anche le affascinanti pre-65, che i collezionisti nostrani non disprezzano.

La gara in Sardegna è in programma per il 23 e 24 aprile, quindi vicina al ponte del 25 aprile pensata in modo da allietare concorrenti e famiglie al seguito con qualche eventuale giorno di vacanza. Il regolamento è visibile sul sito wwww.sardiniatrialcup.com. Per il Trofeo ASI Trial Antico – acronimo TATA – il calendario è in fase di ultimazione, ma qualche data è già stata confermata. Si partirà dal Piemonte con gara a Cartignano in provincia di Cuneo - questa è la data ancora incerta – per proseguire in Veneto sull'altopiano di Asiago il 16 e 17 luglio, quindi nel Trentino una tappa già conosciuta e apprezzata, la Due Giorni di Folgaria il 10 e 11 settembre con chiusura i primi due giorni di ottobre al Monte S.Giovanni in Sabina, nei pressi di Rieti. Per il trofeo si terrà conto dei migliori 6 risultati su 8 disponibili, perchè ogni evento consisterà in due giorni separati di gara.

I concorrenti stranieri potranno partecipare sia alla gara UISP In Sardegna come a tutto il campionato ASI, in classifica come gli italiani.

Phototrial che ha sempre caldeggiato una maggiore espansione di questo settore si occuperà degli aspetti organizzativi e delle pre-iscrizioni dei piloti partecipanti al TATA . In attesa di un sito dedicato, ospiterà con una sezione apposita con tutte le informazioni inerenti: dal regolamento, il calendario e le classifiche.


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locandina gara in Sardegna
Alcuni protagonisti in gara l'anno scorso: Mario Aini
Mauri Vietti Violi
Roberto Porro
Davide Diemmi
Riccardo Aime
Franco Dolce
Euro Guermandi
Paolo Espen
Maurizio Aluffi

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