31/08/22 - Kuroyama winner of the City Trial Japan
Kenichi Kuroyama's blitz at the world championship in France with the updated Yamaha TY-E 2.0 and his non-sensational performance, just a 31st place in Trial2, prompted us to investigate what is happening in the Land of the Rising Sun.
Has Kuroyama, born in 1978, reached the end of his brilliant career? It seems a bit unlikely to us, because the eleven-time Japanese champion, who also boasts 20 years of presence in point-zone in the world championship, had just won the week before (21-08) the City Trial Japan in Osaka, valid for the championship Japanese, where he is occupying the runner-up position.
Is it therefore to be understood that the Japanese level is so low? Judge for yourself from the photos and video that enrich this article, kindly granted by Shizenyama magazine (www.shizenyama.com). The poor performance is due to the inability to test the new electric motorcycle sufficiently and the huge gap that exists between it and the faithful 4-stroke Yamaha, which continues to be produced in only three units.
Browsing through this special “urban trial” in Osaka, to understand what happened to Kenichi, we found how the top of the class in the Japanese national series continue to be occupied by the unbeatable super veterans.
The reigning champion is even a 1976 class, with last year's title he equaled Kuroyama's record: eleven titles. In this Trial he did not shine, finishing in fifth place. This is the official Honda rider, Tomoyuchi Ogawa.
The number three, who finished second here in Osaka, is still the teammate of Kuroyama (second TYS250F prototype), almost 39 years old.
The suffering of young riders at the top, which we have denounced on other occasions, therefore persists, thanks no doubt to the longevity of the high skill of these three characters.
For more information on this event click here and choose the language desired by the google translator: https://www.shizenyama.com/results/national-result/36216
While the courageous appearance of what will have to be the model of the future of Yamaha Trial sector, will certainly have a following and has in any case aroused a lot of attention and curiosity, we have to respect who have played 200 world races, finishing in the points-zone 196 times, climbing on the podium 25 times, winning on 4 occasions and finishing third at the end of the championship twice: in 1997 and 1998, when he was first rider Beta.
photos by shizenyama.com and our archivies
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Kuroyama vincitore del City Trial Japan
Il blitz di Kenichi Kuroyama al mondiale in Francia con l'aggiornata Yamaha TY-E 2.0 e la sua non eclatante prestazione, giusto un 31° posto in Trial2, ci ha spinto a indagare su cosa stia succedendo nel Paese del Sol Levante.
Kuroyama, classe 1978, è giunto al termine della sua brillante carriera? Ci sembra un po' improbabile , perchè l'undici volte campione nipponico, che vanta anche 20 anni di presenza a punti nel mondiale, aveva appena vinto la settimana prima (21-08) il City Trial Japan di Osaka, prova valida per il campionato nipponico , dove sta occupando la piazza d'onore.
E' dunque da intendersi che il livello giapponese sia così basso? Giudicate voi dalle foto e dal filmato che arricchiscono questo articolo, gentilmente concesse dalla rivista Shizenyama (www.shizenyama.com). La scarsa performance è dovuta all'impossibilità di provare a sufficienza la nuova moto elettrica e l'enorme divario che esiste fra questa e il fedele 4 tempi Yamaha, che continua ad essere prodotto in tre soli esemplari.
Curiosando in questo speciale “urban trial” di Osaka, per capire cosa sia successo a Kenichi, abbiamo constatato quanto i primi della classe nel Nazionale Giapponese, continuino a essere gli imbattibili super veterani.
Il campione di carica è addirittura un classe 1976, con il titolo dell'anno scorso ha eguagliato il record di Kuroyama: undici allori. In questo Trial non ha brillato, terminando al quinto posto. Si tratta del pilota ufficiale Honda, Tomoyuchi Ogawa.
Il numero tre, giunto secondo qui a Osaka, è sempre il compagno di squadra di Kuroyama (seconda TYS250F prototipo) , quasi 39enne.
La sofferenza di piloti giovani al vertice, da noi denunciata in altre occasioni, persiste dunque, grazie senza dubbio alla longevità della bravura di questi tre personaggi.
Per maggiori informazioni sulla gara in questione cliccate qui e optate per la lingua desiderata dal traduttore google: https://www.shizenyama.com/results/national-result/36216
Mentre la coraggiosa comparsa di quello che dovrà essere il modello del futuro in casa Yamaha, avrà sicuramente un seguito e ha comunque destato moltissime attenzioni e curiosità, portiamo rispetto a chi ha disputato 200 gare mondiali, andando in zona punti 196 volte, salendo sul podio 25 volte, vincendo in 4 occasioni e arrivando terzo a fine campionato ben due volte; nel 1997 e 1998, quando era prima guida Beta.
foto di shizenyama e da nostri archivi